Merkevaren

Vår Historie

< >
Etableringen
1890

Etableringen

Maison Académie Scientifique de Beauté ble grunnlagt av Dr. Alex Lamotte. Firmaet har satt sin kompetanse til tjeneste for skjønnheten i mer enn ett århundre. Fra den berømte «Princesse des Crèmes» eller «Princesse des Poudres» uten å glemme «Rubis Pompadour», har Maison vært oppsiktsvekkende hele verden siden den ble opprettet.

1895

Den Første Skjønnhetssalong

«Académie», som alle berømte hus , har sin egen skjønnhetssalong i den mest elegante bydelen i Paris på 376, rue Saint Honoré. Instituttet har et solid rykte for seriøsitet og kompetanse takket være godt gjennomtenkte utførte behandlinger.

Den Første Skjønnhetssalong
Høythengende Anerkjennelse
1895

Høythengende Anerkjennelse

Maison Académie Scientifique de Beauté ble belønnet i utstillinger i Dublin i 1895, Paris i 1897, 1898 og 1900, samt i London i 1909. Merket er universelt anerkjent!

1920

De Første Skjønnhetsmassasjer

Académie Scientifique de Beauté utvikler pleiende behandlinger for kvinners skjønnhetsbekymringer. Denne boken samler de ulike skjønnhetsmassasjer (manuell, vibrerende, induksjon, pneumatisk massasje ...) satt sammen av bransjens fagfolk.

De Første Skjønnhetsmassasjer
Overføring
1926

Overføring

Georges Gay, som var åndelig sønn av Alex Lamotte, og en farmasøyt tar over driften av Maison Académie Scientifique de Beauté. Siden da har merkevarens sjel blitt overført fra generasjon til generasjon.

1928

Første Esthetiske Skole

Georges Gay skaper og innvier den første franske estetiske skole, som ligger 376, rue Saint Honoré i Paris. Dette for å overføre sin kunnskap, trene skjønnhetseksperter på hvordan gjennomføre huddiagnose og foreskrive resept på riktige produkter. Den estetiske skolen vil bli en av de mest kjente i Paris og studenter med diplom fra «Académie» er blant de mest etterspurte.

Første Esthetiske Skole
Litterære Verker
1929

Litterære Verker

Georges Gay bygger en ekte skjønnhetskult forbundet med vitenskapelig tilnærming. Han utgir «Om Skjønnhetskult», «Hygiene og skjønnhet» deretter «Verdifulle Skjønnhetsråd» hvor han briljant forklarer hva du skal gjøre, avhengig av alder og hud. Hans motto: «Bruk bare produkter av høyeste kvalitet, jobb bare med de beste teknikerene».

1930

Anerkjennende Pressemelding

I magasinet Vogue sin Juniutgave i 1930, kan du finne en attraktiv og veltalende Académie Scientifique de Beauté annonse. Denne omhandler tre forskjellige behandlinger, med pris avhengig av hudtype, som på denne tiden var helt nytt.

Anerkjennende Pressemelding
Gullmedalje
1931

Gullmedalje

Académie Scientifique de Beauté deltar på International Colonial Utstillingen i Paris: 8 millioner besøkende (33 millioner solgte billetter) over 6 måneder. Académies stand, bygget i Angkor Palace stil, fikk gullmedaljen av General guvernør som beundret storheten til denne kunstneriske paviljongen.

1933

Film og Teaterstjerner

De mest populære kvinner, som de berømte franske skuespillerene Michèle Morgan, Marie Bell, Sim Viva eller Marie Glory, "adopterte" Académie. Noen «Gjestebøker » som viser lojaliteten disse stjernene hadde til merkevaren har senere blitt publisert.

Film og Teaterstjerner
Aktive Hormoner i Skjønnhetens Service
1934

Aktive Hormoner i Skjønnhetens Service

Etter en grundig studie av Brown Sequard og Voronofs vitenskapelige arbeid, skapte Georges Gay «Vivormoner», dvs. ampuller som inneholdt aktive hormoner for å brukes på huden til å favorisere hudens regenereringsprosess (første kosmetiske klargjøring av denne typen som noen sinne er utviklet). Han produserte også «Hormonyl» krem til å bruke i andre trinnet for å øke renseeffekten.

1936

Første VerdensPatent

Et viktig år i den internasjonale kosmetikkindustrien, særlig for Maison Académie Scientifique de Beauté. For aller første gang er kollagen integrert i formula til en hudpleiekrem. Et funn alle snakker om som det i tillegg er underlagt en ett års verdensomspennende patent. Dette er starten på laboratoriets pionerånd.

Første VerdensPatent
Behersk Solen
1949

Behersk Solen

Lansering av de første solpleieprodukter, «Bronzécran solkrem» etterfulgt av «Bronzécran Solkrem Fluid», noe som gir huden optimal beskyttelse og samtidig favoriserer soling.

1952

Første Fuktighetsgivende Pleiende Foundation

Lansering av «Cover Cream» som kom i forskjellige nyanser. En fantastisk pleiende foundation som ikke tørket ut huden i motsetning til «kakekremer» mye brukt på den tiden. Det er veldig dekkende, godt tilpasset unge mennesker for å skjule små ujevnheter (arr, diffus rødhet, utvidede porer, små kviser ...).

Første Fuktighetsgivende Pleiende Foundation
Et merke med en Følelse av Dynamikk
1953

Et merke med en Følelse av Dynamikk

Gérard Gay, Georges Gay sønn som også er farmasøyt, overtar forvaltningen av Maison Académie Scientifique de Beauté. Hans politikk er basert på fornyelse og dynamikk gjør merkevaren til et berømt kosmetikkfirma.

1954

Hydraderm

Lansering av den kjente « Hydraderm Kremen ». Et moderne navn som snakker for seg selv.

Hydraderm
Den Første Selvbrunings-Lotion i Verden
1960

Den Første Selvbrunings-Lotion i Verden

«Bronz'Express Tinted Lotion» er et kultprodukt og besteselgeren fra merkevaren. Suksessen skyldes dens unike og uendrede formel siden det ble opprettet. Den første selvbrunings lotion på markedet som gir en naturlig brunfarge på et par timer bare som en ekte brunfarge! Takket være dens tonede farge, ikke mere uønskede striper ved påføring. I dag selges en lotion hvert minutt over hele verden.

1969

Den Første Behandlingen for Ultra-Sensitiv Hud

Lanseringen av «Hypo-Allergique» linjen på den tiden var den eneste skjønnhetsbehandling for ultra-sensitiv hud solgt i parfymeri og i stand til å holde sine løfter. I hjertet av de forskjellige formler, har «Hypo-Allergique» aktiv ingrediens kjølende, beroligende og anti-inflammatoriske egenskaper. Ett av produktene er den «Nourishing Cream» som for første gang inkluderer RNA (ribonukleinsyre) som bidrar til å forsinke forekomsten av linjer og gir energi til epidermis. I dag er «Sève Miracle» fortsatt en av de mest solgte produkter i vårt sortiment. Det har blitt patentert (Patent n ° 6-924-981) på samme måte som det første produkt med kollagen var.

Den Første Behandlingen for Ultra-Sensitiv Hud
Familiær Kontinuitet
1973

Familiær Kontinuitet

Etter Gérard Gays tidlige død, driver Emma hans kone med to mindreårige barn, Maison Académie Scientifique de Beauté videre. Hun er garantist for merkets sjel og pionerånd. Hun er også den første til å inkludere jojobaolje i formlene, en ingrediens som er godt kjent for sine ekstraordinære egenskaper fra planteverdenen.

1981

Gjennom Generasjoner

Gérard Gays datter, Laurence, tiltrer Maison Académie Scientifique de Beauté som direktør. Flere år senere går hennes mann, Christophe Therme, inn i selskapet og arbeider aktivt med videreutvikling av merkevaren i utlandet som er presentert i 67 land.

Gjennom Generasjoner
Skjønnhetskvadrant 4
1988

Skjønnhetskvadrant 4

Académie er et moderne pioner selskap som lanserer et revolusjonerende konsept som heter «Beauty Quadrant», fire produkter kombinert i en smart krukke som er delt inn i fire like deler. Fire kompatible, komplementære, essensielle og effektive behandlinger for å bekjempe de synlige tegn på aldring.

1993

Anti-Aldrende Virkning

En særdeles viktig år med lanseringen av en ultra høykonsentrert linje med det treffende navnet: «Scientific System». Académie Laboratories er veldig stolte av denne nyskapelsen som er et vidunder av en formulering. Produktene i linjen er de mest konsentrerte aktive ingredienser på markedet. Resultatene er fantastiske. En unektelig suksess!

Anti-Aldrende Virkning
Kvintessensen av Fuktighetstilførsel
2000

Kvintessensen av Fuktighetstilførsel

I starten var «Hydraderm Cream». Deretter ble «100% Hydraderm»-serien laget med en 3-trinns hudpleie: umiddelbar fuktighetstilførsel, langvarig fuktighet og anti-dehydrering. Nok en gang er Académie det første selskap til å erstatte vannet som finnes i hver formel av denne linjen med en 100% naturlig vann: Originalt Eplevann som har et fantastisk slektskap med huden.

2006

100% Respons for Menn

Etter lanseringen av det første skjønnhetsproduktet for menn i 30-årene, mot barberingsubehag, utvikler Académie Scientifique de Beauté en hel linje dedikert til dem: «Académie Menn». 2 i 1 produkter til tjeneste for menn som er opptatt av å ta vare på huden sin.

100% Respons for Menn
Første Datterselskap
2008

Første Datterselskap

Etableringen av det første datterselskap i Tyskland, et tegn på Académies distribusjonsdynamikk i et av de viktigste europeiske kosmetiske markeder.

2009

Dermo-Kosmetisk Ekspertpleie

Lansering av «Derm Acte» linjen, et møte mellom to verdener: dermatologi og kosmetikk. Hvert produkt formulert fra en kraftfull aktiv ingrediens velkjent blant leger (hyaluronsyre, naturlig kollagen, glykolsyre, salisylsyre ...) og hjelper til å oppnå optimale resultater og effekt på huden.

Dermo-Kosmetisk Ekspertpleie
2011

4. Generasjon

Cyrille Therme og Jennifer Weinfeld, Georges Gays oldebarn, går inn i Maison Académie Scientifique de Beauté som Export Area Manager og Strategic Marketing Manager.

2012

Et Vitenskapelig Gjennombrudd

Etter flere år med forskning og utvikling, tilbyr Académie Laboratories en «ny generasjon» anti-aldrings serum: «Marvelous Formula». Hemmeligheten? Et vitenskapelig gjennombrudd: en unik fantastisk cocktail som inkluderer 57 ingredienser. Et produkt svært konsentrert i aktive ingredienser opptil 41,7%! En kosmetisk revolusjon som dramatisk endrer huden og gir eksepsjonelle resultater.

Et Vitenskapelig Gjennombrudd
2013

Ny Fabrikk og Nye Laboratorier

Takket være den stadig økende utviklingen kan Académie investere i nytt produksjonsverktøy i forkant av teknologi og være i stand til å møte de høyeste kvalitetsstandarder: ISO 22 716 norm, en sertifisering som garanterer Good Manufacturing Practice.

2015

125 års Jubileum

Et første limited edition produkt for 125-årsjubileet til Académie Scientifique de Beauté. En relansering av "Princess Cream", et symbolsk hudpleieprodukt som viser forbløffende, sjelden og autentisk historie om en familiebedrift gjennom år, tiår og århundrer ...

125 års Jubileum